???mainPage???


ПОШУК

Розширений пошук


«Червень 2019
ПнВтСрЧтПтСбНд
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
дата з:
по:






















Головна » Новини» Офіційні повідомлення» З 27 по 31 травня 2019 року Заступник Голови Держатомрегулювання — Руслана Тріпайло взяла участь у відкритій нараді для національних експертів з обміну інформацією про імплементацію в країнах – учасницях МАГАТЕ положень Кодексу поведінки із забезпечення безпеки та збереженості радіоактивних джерел та доданих до нього Керівництва з експорту та імпорту радіонуклідних джерел та Керівництва з поводження з вилученими із вжитку радіонуклідними джерелами версія для друку
З 27 по 31 травня 2019 року Заступник Голови Держатомрегулювання — Руслана Тріпайло взяла участь у відкритій нараді для національних експертів з обміну інформацією про імплементацію в країнах – учасницях МАГАТЕ положень Кодексу поведінки із забезпечення безпеки та збереженості радіоактивних джерел та доданих до нього Керівництва з експорту та імпорту радіонуклідних джерел та Керівництва з поводження з вилученими із вжитку радіонуклідними джерелами

З  27 по 31 травня 2019 року Заступник Голови Держатомрегулювання  — Руслана Тріпайло взяла участь у відкритій нараді для національних експертів з обміну інформацією про імплементацію в країнах – учасницях МАГАТЕ положень Кодексу поведінки із забезпечення безпеки та збереженості радіоактивних джерел та доданих до нього Керівництва з експорту та імпорту радіонуклідних джерел та Керівництва з поводження з вилученими із вжитку  радіонуклідними джерелами  (далі – Кодекс).

У відкритій нараді взяли участь 174 експерти  з 102 країн – учасниць МАГАТЕ, а також представники Міжнародної асоціації постачальників та виробників джерел (ISSPA) та Міжнародної асоціації опромінювання  (ITA) та Ініціативи ядерних загроз (NTI).

Довідково: Україна одна із перших країн світу у 2004 році прийняла до уваги положення «Кодексу поведінки з забезпечення безпеки і збереженості радіоактивних джерел», МАГАТЕ. Держатомрегулювання з 2004 року забезпечує реалізацію усіх положень Кодексу з метою забезпечення на території України міжнародних режимів ядерної та радіаційної безпеки. Зокрема, на виконання положень цього Кодексу Держатомрегулювання є незалежним органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, підпорядкований Уряду України та відповідно до Положення координує діяльність центральних та місцевих органів виконавчої влади, що згідно із законодавством відповідають за забезпечення  ядерної та радіаційної безпеки.

Впроваджено принцип дозвільної діяльності, що ґрунтується на диференційованому підході та полягає в забезпеченні ліцензування діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання з високим та середнім рівнем потенційної  небезпеки та, забезпечення реєстрації ДІВ у Державному Регістрі, з низьким рівнем потенційної небезпеки

Україна приєдналася до бази даних МАГАТЕ з незаконного обігу радіоактивних матеріалів. Встановлена чітка процедура взаємодії, функцій та обов’язків органів виконавчої влади та юридичних осіб, у разі виникнення ДІВ у незаконному обігу (постанова Кабінету Міністрів України від 02 червня 2003 р. № 813). Забезпечується інформування громадськості про випадки виявлення ДІВ у незаконному обігу, можливі ризики, вжиті заходи (в тому числі попереджувальні) через офіційний веб-сайт Держатомрегулювання України www.snrc.gov.ua.

В Україні встановлені портальні монітори та інші пристрої радіаційного контролю на кордонах, металургійних комбінатах  та інших місцях, в яких можливе несанкціоноване використання ДІВ.

З 2007 року забезпечується державний облік ДІВ та їх власників – функціонує  Державний регістр ДІВ.

Здійснюється розвиток стратегії відновлення регулюючого контролю за «покинутими» та виявленими у незаконному обігу ДІВ.

У 2018 році Україна одна із перших країн приєдналася до виконання положень керівних матеріалів до Кодексу щодо поводження з вилученими із вжитку радіонуклідними джерелами.

 

Протягом відкритої наради від України була представлена окрема доповідь щодо відповідності законодавчої бази та регулюючої інфраструктури   Керівним матеріалам з поводження з вилученими із вжитку радіонуклідними джерелами, досягнутого прогресу в імплементації положень цих Керівних матеріалів, забезпечення безперервного регулюючого контролю за радіоактивними джерелами протягом їх життєвого циклу, підвищення обізнаності та культури безпеки з питань підвищення рівня безпеки і збереження радіоактивних джерел.

За результати обговорень звітів,  представлених країнами-учасницями МАГАТЕ, встановлено, що майже в усіх країнах-учасницях МАГАТЕ досягнуто певних результатів з імплементації положень Кодексу.

За результатами відкритої наради були відзначені основні напрями, які потребують  вдосконалення та реалізації у більшості країн, зокрема:

- посилення національного законодавства та вдосконалення інфрпастируктури  державного регулювання  ядерної та радіаційної безпеки, особливо для країн, які щойно створили її або планують це зробити;

- вдосканалення чи створення національної політики та стратегії за такими основними напрямами:  навчання та підготовка з питань ядерної та радіаційної безпеки;  пошук та відновлення регулюючого контролю за «покинутими» джерелами  іонізуючого випромінювання;

- посилення та підтримка: ефективної незалежності регулюючого органу;  кваліфікації  та відповідності людських ресурсів в регулюючих органах;

- забезпечення повної  і систематичної  реалізації положень Керівництва щодо імпорту та експорту для впровадження єдиних механізмів оцінки, згоди та повідомлень у разі експорту та імпорту радіонуклідних джерел іонізуючого випромінювання та інші.