???mainPage???


ПОШУК

Розширений пошук


«Травень 2020
ПнВтСрЧтПтСбНд
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
дата з:
по:






















Головна » Дорадчі органи» Колегія» Постанови та рішення» Затвердження Стратегічного плану діяльності Держатомрегулювання України на 2005-2007 року. версія для друку
Затвердження Стратегічного плану діяльності Держатомрегулювання України на 2005-2007 року.

Про підсумки виконання Стратегічного плану діяльності Держатомрегулювання України за 2001-2004 роки та пріоритетні завдання Стратегічного плану діяльності Держатомрегулювання України на 2005-2007 роки

Аналіз виконання Стратегічного плану діяльності Держатомрегулювання України на 2001-2004 роки дозволяє зробити висновок, що більшість завдань, які були поставлені перед Держатомрегулюванням, виконані, або знаходяться у завершальній фазі. Цілі планованого періоду в цілому досягнуті.

На підставі діючого Стратегічного плану діяльності Держатомрегулювання України на 2001-2004 роки формувались щорічно Комплексні плани діяльності, у складі яких є Програми основної діяльності та річні плани роботи за окремими напрямками: нормативного регулювання; дозвільної діяльності; наглядової діяльності; підтримки аварійної готовності та кризового реагування; науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт; міжнародного співробітництва; роботи з громадськістю; підвищення кваліфікації державних службовців і керівників державних підприємств, які входять до сфери управління; матеріально-технічного забезпечення; розвитку та удосконалення цивільної оборони.

Програма основної діяльності розроблялась на підставі завдань, які покладались на Держатомрегулювання Президентом України та Кабінетом Міністрів України, з урахуванням вимог міжнародно-правових режимів та міжнародних угод з ядерної та радіаційної безпеки, стороною яких є Україна.

Оперативне планування діяльності Держатомрегулювання, виходячи з вимог Стратегічного плану діяльності Держатомрегулювання України на 2001-2004 роки, здійснювалось на підставі щомісячних планів з конкретними заходами по напрямках робіт.

Зазначена діяльність фінансувалась як з державного бюджету, так і за рахунок міжнародної технічної допомоги.

Бюджетне фінансування здійснювалось в рамках наступних бюджетних програм: 5271010 "Керівництво та управління у сфері ядерного регулювання", 5271020 "Прикладні дослідження у сфері ядерного регулювання", 5271030 "Підвищення кваліфікації державних службовців 5-7 категорії у сфері ядерного регулювання", 5271040 "Створення Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання" (з 2004 року).

Міжнародна технічна допомога надходить як фінансове забезпечення з боку міжнародних організацій за 9 міжнародними проектами. Загальна сума контрактів складає 739,4 тис. дол. та 8 428,7 тис. Євро. За 3 квартали 2004 р. надійшло 446,4 тис. дол. та 1 344,1 тис. Євро.

Результати діяльності Держатомрегулювання за 2003 рік і пріоритетні напрями діяльності на 2004 рік були розглянуті на засіданні Колегії в березні 2004 року.

Основним призначенням Стратегічного плану діяльності Держатомрегулювання України на 2005 2007 роки є забезпечення державного регулювання ядерної і радіаційної безпеки задля гарантії того, що ядерні установки у всіх режимах нормальної експлуатації, перехідних і аварійних станах, а також підприємства, які здійснюють поводження з джерелами іонізуючого випромінювання та радіоактивними відходами, не спричинятимуть негативного впливу на життя і здоров'я населення.

Запропонований для розгляду на Колегії Держатомрегулювання України проект Стратегічного плану діяльності Держатомрегулювання України на 2005-2007 роки можна вважати за терміном середньостроковим та за рівнем галузевим.

Діяльність Держатомрегулювання України буде здійснюватися в атмосфері напруженої програми підвищення безпеки атомних станцій, реалізації заходів зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС, а також нарощування потужностей ядерної енергетики України. Стан ядерно-енергетичної галузі в Україні на кінець 2004 року та основні пріоритети на наступний період визначаються подіями, які відбулися протягом року. Найбільш важливими подіями в ядерній галузі в 2004 році стали введення в експлуатацію енергоблоку 2 ХАЕС та енергоблоку 4 РАЕС. Протягом 2004 року на атомних станціях продовжувалася реалізація заходів з підвищення безпеки та розробка звітів з аналізу безпеки. Прийняття Комісією Європейського Співтовариства рішення про надання кредиту на проведення заходів з підвищення безпеки 2 блоку ХАЕС та 4 блоку РАЕС, які виконуються на етапі "після пуску", дозволить забезпечити на цих блоках європейський рівень безпеки.

Виходячи з цього, основними задачами ядерного регулювання на 2005-2007 роки представляються наступні:

- подальше підвищення ефективності і результативності діяльності Комітету на основі кількісних та якісних показників;

- досягнення більш високих показників експлуатаційної безпеки і ефективності діяльності АЕС на основі впровадження ризик-орієнтованого регулювання у плануванні ремонтів, іспиту устаткування, експлуатаційного контролю трубопроводів і устаткування; удосконалення експлуатаційної документації і розробка науково обґрунтованих показників експлуатаційної безпеки;

- завершення впровадження програм підвищення безпеки і модернізації АЕС;

- завершення розробки матеріалів обґрунтування безпеки атомних станцій (аналіз запроектних аварій, аналізи пожежних ризиків, зовнішніх впливів, імовірнісний аналіз наднормативних викидів і т.д.), у тому числі розробка і впровадження регулюючих вимог і методик;

- здійснення заходів щодо продовження термінів експлуатації енергоблоків АЕС, у тому числі розробка і впровадження відповідних регулюючих вимог і умов;

- виконання прийнятої державної стратегії по відпрацьованому ядерному паливу;

- сприяти вирішенню задач по створенню і зосередженню засобів у фондах зняття АЕС з експлуатації і поводження з радіоактивними відходами;

- сприяти створенню ефективного спеціалізованого підприємства по збереженню і похованню радіоактивних відходів;

- сприяти створенню ефективної експлуатуючої організації по зняттю з експлуатації ЧАЕС, регулювання діяльності по виконанню програм зняття ЧАЕС з експлуатації і перетворення об'єкта "Укриття" в безпечно діючий об´єкт;

- сприяти вдосконаленню та модернізації існуючих систем фізичного захисту 5 АЕС, 3-х науково-дослідницьких установок та інших об´єктів по поводженню з РАВ і ДІВ; своєчасне реагування на виникнення нових викликів, у т. ч. щодо можливих загроз здійснення терористичних актів на зазначених об´єктах та акцій масового терору з використанням радіоактивних речовин.

Після доопрацювання тексту Стратегічного плану з урахуванням пропозицій та зауважень, наданих під час засідання колегії, він буде затверджений Головою Держатомрегулювання як керівництво для подальшої діяльності.