???mainPage???


ПОШУК

Розширений пошук
























Головна » Нормативно-правові акти» Регуляторні акти Держатомрегулювання» Проекти регуляторних актів» Пояснювальна версія для друку
Пояснювальна

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту наказу Держатомрегулювання

«Про внесення змін до Вимог до оцінки безпеки атомних станцій»

 

1.  Обґрунтування необхідності прийняття акта

З метою врахування уроків аварії на АЕС «Фукусіма-Даїчі», на початку 2013 року Держатомрегулюванням прийнято рішення щодо необхідності вдосконалення нормативно-правової бази з ядерної та радіаційної безпеки (далі – ЯРБ) шляхом її гармонізації з референтними рівнями з реакторної безпеки Західноєвропейської асоціації органів регулювання ядерної безпеки (WENRA), до складу якої Україна на той час входила в якості спостерігача. З метою реалізації зазначеної ініціативи Держатомрегулюванням розроблено «План дій з гармонізації вимог з безпеки АЕС з референтними рівнями WENRA з реакторної безпеки», який затверджено наказом Держатомрегулювання від 18.04.2014 № 48 (далі – План дій).

Планом дій передбачено внесення змін до чинних норм, правил та стандартів з ЯРБ, з метою гармонізації їх вимог з референтними рівнями WENRA з реакторної безпеки, представленими у документів «WENRA Reactor Safety Reference Levels, January, 2008».

26 березня 2015 року Україна стала повноправним членом WENRA. Враховуючи зазначене, ініціатива щодо вдосконалення нормативно-правової бази з ЯРБ шляхом її гармонізації з референтними рівнями WENRA набула для України статусу обов’язкової.

Проектом наказу, що подається, вносяться зміни до Вимог до оцінки безпеки атомних станцій, затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 22 вересня 2010 року № 124, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 21 жовтня 2010 року за № 964/18259 (далі - Вимоги), що визначені Планом дій.

Внесення змін до Вимог дозволить поглибити рівень обґрунтованості безпеки атомних станцій, а також гармонізувати норми, правила та стандарти з ЯРБ за напрямом оцінки безпеки атомних станцій з референтними рівнями WENRA з реакторної безпеки та, відповідно, з регулюючими вимогами країн Європи.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою розробки проекту наказу є внесення змін до чинних Вимог, направлених на гармонізацію з референтними рівнями WENRA для діючих реакторів, відповідно до напрямів, визначених Планом дій.

Мета розробки проекту наказу досягається шляхом доповненням чинних Вимог:

додатковими вимогами щодо необхідності врахування при аналізі безпеки енергоблоку атомної станції комбінацій зовнішніх та внутрішніх екстремальних впливів;

уточненнями щодо необхідності врахування найгіршого функціонування систем безпеки при обґрунтуванні безпеки проектних основ енергоблоку атомної станції.

3. Правові аспекти

Проект наказу розроблений відповідно до статей 8 та 24 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку», підпунктів 7) та 52) пункту 4 Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 363.

Предметом правового регулювання проекту наказу є оцінка безпеки атомних станцій.

У даній сфері суспільних відносин чинні такі нормативні акти:

Закон України «Про ратифікацію Конвенції про ядерну безпеку»;

Закон України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку»;

Закон України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії», 

Загальні положення безпеки атомних станцій, затверджені наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 19 листопада 2007 року № 162, зареєстровані у Міністерстві юстиції України 25 січня 2008 року за № 56/14747.

Вимог з оцінки безпеки атомних станцій, затверджених наказом Держатомрегулювання від 22 вересня 2010 року № 124, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 21 жовтня 2010 за № 964/18259.

Реалізація проекту наказу не потребує внесення змін до чинних чи розроблення нових актів.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту наказу не потребує додаткових фінансових та інших ресурсів.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу підлягає погодженню з Міністерством енергетики та вугільної промисловості України та державній реєстрації у Міністерстві юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Наказ не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.

7. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. Проект наказу не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

8. Громадське обговорення

Проект наказу з 24 квітня 2015 року розміщено на офіційному веб-сайті Державної інспекції ядерного регулювання України для громадського обговорення. Зауваження та пропозиції до проекту наказу від громадськості не надходили.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери, не потребує погодження уповноважених представників від всеукраїнських профспілок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу не має ознак регуляторного акту.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту змін до Вимог на ринок праці не впливатиме.

11. Прогноз результатів

Впровадження цього проекту наказу вдосконалить норми та правила з ЯРБ шляхом їх гармонізації з референтними рівнями WENRA, та відповідно, з національними регулюючими вимогами країн Європи за напрямом оцінка безпеки атомних станцій. 

 

 

Голова Держатомрегулювання                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     С.Г. Божко