???mainPage???


ПОШУК

Розширений пошук


«Червень 2020
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
дата з:
по:






















Головна » Дорадчі органи» Колегія» Постанови та рішення» Постанова Колегії Держатомрегулювання №11 від 10 вересня 2015 року версія для друку
Постанова Колегії Держатомрегулювання №11 від 10 вересня 2015 року

 

ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ

 

ПОСТАНОВА КОЛЕГІЇ

 

 

 

«10»  вересня 2015 р.                                м. Київ                                                      № 11

 

 

Про результати роботи державних підприємств,

що належать до сфери управління

Держатомрегулювання, за 2014 рік

та 1 півріччя 2015 року

 

 

Для забезпечення виконання завдань, покладених на Державну інспекцію  ядерного регулювання України, щодо реалізації державної політики у сфері використання ядерної енергії, контролю додержання вимог ядерної та радіаційної безпеки, а також з метою надання експертно-аналітичної, науково-технічної та інформаційної підтримки під час здійснення зазначеної діяльності, до сфери управління Держатомрегулювання належать три державні комерційні підприємства, а саме: ДП «Державний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної безпеки» (має 2 філії (в м. Славутич, м. Харків), ДП «Державний центр регулювання якості поставок та послуг», ДП «Центр інформаційних технологій використання ядерної енергії».

Державною інспекцією ядерного регулювання України проведений аналіз стану ефективності фінансово-господарської діяльності та використання державного майна двох державних підприємств, а саме: ДП «Державний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної безпеки» та ДП «Державний центр регулювання якості поставок та послуг» за 2014 рік та за 1 півріччя 2015 року.

ДП «Центр інформаційних технологій використання ядерної енергії» на даний час знаходиться в процесі реорганізації, шляхом приєднання до ДНТЦ ЯРБ. Господарська діяльність не здійснюється починаючи з середини 2013 року.

Колегія відзначає, що питання про ефективність роботи держпідприємств розглядається на підставі інформації, що міститься у фінансових звітах, наданих керівниками підприємств.

 

Колегія, розглянувши та обговоривши звіти ДП «Державний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної безпеки» та ДП «Державний центр регулювання якості поставок та послуг», що належать до сфери управління Держатомрегулювання,

 

констатує:

 

щодо діяльності ДП «Державний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної безпеки» (ДНТЦ ЯРБ).

Фінансово-господарська діяльність ДНТЦ ЯРБ за 2014 рік  була ефективною, про що свідчить коефіцієнтний аналіз. Показники абсолютної та поточної ліквідності свідчать про високий рівень ресурсів, які можуть бути використані для погашення його поточних зобов’язань. Коефіцієнти заборгованості за період, який аналізується вказують на достатній ступінь незалежності від зовнішніх джерел та можливостей підприємства виконувати зовнішні зобов’язання за рахунок власних коштів.

Затверджений фінансовий план на 2014 рік, підприємством виконаний у повному обсязі. Дохід від реалізації продукції, чистий прибуток підприємства, собівартість реалізованої продукції, обсяг сплачених  до бюджету податків та обов’язкових платежів за результатами 2014 року є вищими за заплановані та є вищими у порівнянні з фактом 2013 року.

Показники, що характеризують діяльність ДНТЦ  ЯРБ

 

Назва показника

Факт 2014 року

(тис. грн.)

План 2014 року

 (тис. грн.)

Факт 2013 року

(тис. грн.)

Відсоток виконання факту 2014 року до плану 2014 року, %

Відсоток виконання факту 2014 року до факту 2013 року, %

Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт послуг)

68436,5

47281,0

58780,1

144,7

116,4

Собівартість реалізованої продукції

41445,2

25989,3

35270,8

159,5

117,5

Фінансовий результат до оподаткування

6723,4

4149,8

4463,4

162,0

150,6

Чистий фінансовий результат

5923,5

3589,5

3755,7

165,0

157,7

Сплачені до бюджету податки та обов’язкові платежі

32340,4

18549,2

23677,5

174,3

137,6

Середньомісячна заробітна плата одного працівника

16,7

Х

10,6

Х

157,3

 

Згідно з пунктом 13 постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2006 року № 1673 “ Про стан фінансово-бюджетної дисципліни, заходи щодо посилення боротьби з корупцією та контролю за використанням державного майна і фінансових ресурсів ” ДНТЦ ЯРБ перевиконано порівняно з планом граничні обсяги витрат, а саме:

- витрат,  пов’язані з використання власних службових автомобілів;

- витрати на аудиторські послуги здійснено у розмірі 72,9 тис. грн., що не планувались, (не перевищують установлені граничні межі, не більше 1,5% обсягу чистого прибутку попереднього звітного року);

- витрати на благодійну допомогу ( не перевищують установлені граничні межі, не більше 1% обсягу чистого прибутку попереднього звітного року);

- витрати на рекламу (не перевищують установлені граничні межі, не більше 0,5% обсягу чистого прибутку попереднього звітного року).

Однак, витрати на страхові послуги недовиконано порівняно з планом, (не перевищують установлені граничні межі, не більше 1,5% обсягу чистого прибутку попереднього звітного року).

 

Фінансово-господарська діяльність ДНТЦ ЯРБ за 1 півріччя 2015 року оцінена, як задовільна. Дана ситуація склалась внаслідок зменшення реалізації продукції по відношенню до відповідного періоду минулого року (через надходження меншої кількості замовлень на виконання експертиз ЯРБ для замовників України), що й призвело до зменшення чистого прибутку підприємства. Поряд з тим, відбулось зменшення середньомісячної заробітної плати персоналу через припинення діяльності ВП «Бюро аналітичних досліджень безпеки АЕС», а також за рахунок обмеження заробітної плати працівникам на початку року в зв’язку з виконанням пункту 10 Розділу ІІІ «Прикінцевих положень» Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28.12.2014 № 76-VIII.

Показники, що характеризують діяльність ДНТЦ ЯРБ

 

Назва показника

Факт 1 півріччя 2015 року

(тис. грн.)

План  1 півріччя 2015 року

 (тис. грн.)

Факт  1 півріччя 2014 року

(тис. грн.)

Відсоток виконання факту 1 півріччя 2015 року до плану 1 півріччя 2015 року, %

Відсоток виконання факту 1 півріччя 2015 року до факту 1 півріччя 2014 року, %

Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт послуг)

32127,0

25142,0

34659,0

127,8

92,7

Собівартість реалізованої продукції

19137,0

14411,0

22123,0

132,8

86,5

Фінансовий результат до оподаткування

3754,0

2233,0

4935,0

168,1

76,1

Чистий фінансовий результат

3754,0

2233,0

4935,0

168,1

76,1

Нараховані виплати на користь держави

14234,0

13788,0

15093,0

103,2

94,3

Середньомісячна заробітна плата одного працівника

14,9

Х

15,1

Х

98,7

 

З вищенаведених показників видно, що дохід від реалізації продукції, собівартість реалізованої продукції, чистий фінансовий результат підприємства, нараховані виплати на користь держави за результатами 1 півріччя 2015 року по відношенню до 1 півріччя 2014 року є нижчими.

Коефіцієнти рентабельності активів, власного капіталу та діяльності становлять 0,1, що характеризує ефективність господарської діяльності підприємства. Коефіцієнт фінансової стійкості становить 2,2, що свідчить про достатність співвідношення власних коштів від зовнішніх фінансових джерел. Коефіцієнт поточної ліквідності (покриття) становить 4,4 та показує достатність ресурсів підприємства, які можуть бути використані для погашення його поточних зобов’язань.

Згідно пунктом 13 постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2006 року № 1673 “ Про стан фінансово-бюджетної дисципліни, заходи щодо посилення боротьби з корупцією та контролю за використанням державного майна і фінансових ресурсів ” ДНТЦ ЯРБ перевиконано порівняно з планом граничні обсяги витрат, а саме:

- витрати пов’язані з використання власних службових автомобілів;

- витрати на страхові послуги здійснено у розмірі 433 тис. грн., що не планувались, які перевищують у 4,9 рази установлені граничні межі (граничні межі, не більше 1,5% обсягу чистого прибутку попереднього звітного року).

Однак, витрати на аудиторські послуги відповідно до плану не були здійснені, (не перевищують установлені граничні межі, не більше 1,5% обсягу чистого прибутку попереднього звітного року).

 

Простроченої заборгованості перед держбюджетом підприємство не має.

Підготовка та подання фінансових планів, звітів про їх виконання, інших документів підприємством здійснюється у встановлені терміни.

 

щодо діяльності ДП «Державний центр регулювання якості поставок та послуг» (ДП «Держцентрякості»).

Фінансово-господарська діяльність ДП «Держцентрякості» за 2014 рік оцінена, як задовільна. Дана ситуація склалась внаслідок кризового становища підприємства у звітному році, тобто внаслідок зниження показників фінансово-господарської діяльності підприємства порівняно з 2013 роком та недовиконання деяких показників фінансового плану.

Показники, що характеризують діяльність ДП «Держцентрякості»

 

Назва показника

Факт 2014 року

(тис. грн.)

План 2014 року

 (тис. грн.)

Факт 2013 року

(тис. грн.)

Відсоток виконання факту 2014 року до плану 2014 року, %

Відсоток виконання факту 2014 року до факту 2013 року, %

Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт послуг)

1662,0

2000,0

6532,0

83,1

25,4

Собівартість реалізованої продукції

1104,0

1242,6

4732,0

88,8

23,3

Фінансовий результат до оподаткування

38,0

23,0

297,0

165,2

12,8

Чистий фінансовий результат

13,0

13,0

246,0

100,0

5,3

Сплачені до бюджету податки та обов’язкові платежі

1477,6

1305,0

3122,4

113,2

47,3

Середньомісячна заробітна плата одного працівника

7,6

Х

6,1

Х

157,3

 

Однак, після проведення масштабних антикризових заходів, фінансово-господарська діяльність ДП «Держцентрякості» за 1 півріччя 2015 року була ефективною, про що свідчать показники фінансово-господарської діяльності підприємства у звітному періоді.

Показники, що характеризують діяльність ДП «Держцентрякості»

 

Назва показника

Факт 1 півріччя 2015 року

(тис. грн.)

План  1 півріччя 2015 року

 (тис. грн.)

Факт  1 півріччя 2014 року

(тис. грн.)

Відсоток виконання факту 1 півріччя 2015 року до плану 1 півріччя 2015 року, %

Відсоток виконання факту 1 півріччя 2015 року до факту 1 півріччя 2014 року, %

Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт послуг)

801,0

850,0

731,0

94,2

109,6

Собівартість реалізованої продукції

553,0

443,0

532,0

124,8

103,9

Фінансовий результат до оподаткування

24,0

10,0

-66,0

240,0

136,4

Чистий фінансовий результат

24,0

10,0

-66,0

240,0

136,4

Нараховані виплати на користь держави

512,0

490,0

435,0

104,5

117,7

Середньомісячна заробітна плата одного працівника

8,5

Х

7,2

Х

118,1

 

Значення коефіцієнтів покриття та фінансової стійкості підприємства більше 1 та коефіцієнт платоспроможності більше оптимального значення 0,5.

Згідно з пунктом 13 постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2006 року № 1673 “ Про стан фінансово-бюджетної дисципліни, заходи щодо посилення боротьби з корупцією та контролю за використанням державного майна і фінансових ресурсів ” ДП «Держцентрякості» у 1 півріччі 2015 року перевиконано порівняно з планом граничні обсяги витрат, а саме, витрат пов’язаних з використанням власних службових автомобілів.

Простроченої заборгованості перед бюджетом підприємство не має.

Підготовка та подання фінансових планів, звітів про їх виконання, інших документів підприємством здійснюється у встановлені терміни.

 

За результатами розгляду та обговорення результатів роботи державних підприємств, що належать до сфери управління Держатомрегулювання, за 2014 рік та 1 півріччя 2015 року, Колегія Державної інспекції ядерного регулювання України

 

ПОСТАНОВЛЯЄ:

 

1. Визнати роботу ДНТЦ ЯРБ протягом 2014 року та 1 півріччя 2015 року такою, що відповідає оцінці «добре».

2. Визнати роботу ДП «Держценрякості» протягом 2014 року та 1 півріччя 2015 року такою, що відповідає оцінці «добре».

3. Директорам ДП «Держцентрякості» та ДНТЦ ЯРБ:

- вжити дієвих заходів для покращення фінансового становища підприємства;

- забезпечити ефективне функціонування підприємства;

- неухильно дотримуватись затверджених показників фінансового плану у розрізі витрат в граничних межах, установлених п.13 постанови КМУ від 29.11.2006 року № 1673 «Про стан фінансово-бюджетної дисципліни, заходи щодо посилення боротьби з корупцією та контролю за використанням державного майна і фінансових ресурсів».

4. Рекомендувати керівникам державних підприємств, що належать до сфери управління Держатомрегулювання:

- відслідковувати та вчасно реагувати на появу простроченої дебіторської та кредиторської заборгованостей, інформувати про їх наявність Держатомрегулювання;

                                                                                                               термін - постійно

- здійснювати претензійно-позовну роботу щодо боргових зобов’язань;

                                                                                                               термін – постійно

- здійснювати постійний контроль за дотриманням підприємствами обґрунтованого рівня витрат, у тому числі передбачених пунктом 13 постанови КМУ від 29.11.2006 року № 1673 «Про стан фінансово-бюджетної дисципліни, заходи щодо посилення боротьби з корупцією та контролю за використанням державного майна і фінансових ресурсів»;

  термін – постійно

 - вживати дієвих заходів щодо недопущення фінансових порушень, шляхом посиленого контролю за збереженням та ефективним використанням державного майна і коштів, неухильного виконання вимог нормативно-правових актів законодавства України;

                                                                                                              термін – постійно

- вживати дієвих заходів для покращення виконавчої дисципліни та якості підготовки документів державними підприємствами, що подаються на розгляд до Держатомрегулювання.

 

5. Управлінню економіки, фінансів та обліку:

- узагальнювати інформацію державних підприємств, що належать до сфери управління Держатомрегулювання, про ефективність управління об’єктами державної власності та надавати її до Мінекономрозвитку, згідно встановлених термінів;

                                                                                                                  термін – щокварталу

- здійснювати контроль за виконанням Постанови Колегії Держатомрегулювання та вчасно вносити на розгляд Голові Держатомрегулювання необхідні пропозиції для забезпечення її безумовного виконання.

      термін – впродовж 2015 року

 

 

 

 

 

Голова Колегії                                                                                    С. БОЖКО

 

 

Секретар Колегії                                                                                    Т