???mainPage???


ПОШУК

Розширений пошук
























Головна » Нормативно-правові акти» Регуляторні акти Держатомрегулювання» Проекти регуляторних актів» пояснювальна записка версія для друку
пояснювальна записка

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

до наказу Держатомрегулювання

«Про затвердження Положення про перелік документів, що подаються експлуатуючою організацією (оператором) сховища для захоронення радіоактивних відходів для отримання ліцензії на провадження діяльності на окремому етапі життєвого циклу сховища для захоронення радіоактивних відходів»

 

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Наказ «Про затвердження Положення про перелік документів, що подаються експлуатуючою організацією (оператором) сховища для захоронення радіоактивних відходів для отримання ліцензії на провадження діяльності на окремому етапі життєвого циклу сховища для захоронення радіоактивних відходів» (далі – НПА) підготовлено Держатомрегулювання відповідно до пункту 4 (завдання 16) Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 363, та з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність до чинного законодавства, зокрема, до Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії».

НПА розроблений на заміну Положення про перелік та вимоги щодо форми та змісту документів, що надаються експлуатуючою організацією для отримання ліцензій на здійснення діяльності на конкретному етапі життєвого циклу сховища для захоронення радіоактивних відходів (НП-306.2.02/3.037-00), затвердженого наказом Мінекоресурсів від 15.08.2000 № 109 і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 12.09.2000 за № 601/4822, яке підлягає скасуванню Міністерством екології та природних ресурсів України.

 

2. Мета і шляхи її досягнення

НПА спрямований на встановлення організаційних засад дозвільної діяльності у сфері використання ядерної енергії, зокрема, у сфері поводження з радіоактивними відходами.

Цей НПА встановлює перелік документів, що надаються експлуатуючою організацією для отримання ліцензії на провадження діяльності на окремому етапі життєвого циклу сховища для захоронення радіоактивних відходів.

 

3. Правові аспекти

У даній сфері регулювання суспільних відносин здійснюється у відповідності до:

Закону України “Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку”;

Закону України “Про поводження з радіоактивними відходами”;

Закону України “Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії”;

Закону України “Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання”;

Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 363.

Предмет правового регулювання НПА не стосується прав і свобод людини, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод.

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація НПА не потребує додаткових фінансових і матеріальних витрат за рахунок Державного бюджету України.

 

5. Позиція заінтересованих органів

НПА підлягає погодженню зі структурними підрозділами Держатомрегулювання та заінтересованими органами виконавчої влади, зокрема, Міністерством охорони здоров’я України, Міністерством екології та природних ресурсів України, Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Державним агентством України з управління зоною відчуження та Державною регуляторною службою України. Після погодження із заінтересованими органами виконавчої влади,  затверджений в установленому порядку НПА підлягає державній реєстрації в Міністерстві юстиції України.

 

6. Регіональний аспект

НПА не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

61. Запобігання дискримінації

У НПА відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

 

7. Запобігання корупції

У НПА відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

 

8. Громадське обговорення

В рамках громадського обговорення НПА розміщений на офіційному сайті Держатомрегулювання.

 

9. Позиція соціальних партнерів

Положення НПА не стосуються соціально-трудової сфери та не потребують узгодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань і всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.

 

10. Оцінка регуляторного впливу

Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» до НПА розроблено аналіз регуляторного впливу, який разом з НПА розміщено на офіційному сайті Держатомрегулювання.

НПА встановлює для експлуатуючої організації приведений у відповідність до чинного законодавства перелік та вимоги щодо форми та змісту документів, що надаються для отримання ліцензії на провадження діяльності на окремому етапі життєвого циклу сховища для захоронення радіоактивних відходів.

 

11. Прогноз результатів

НПА сприяє вдосконаленню організаційних засад дозвільної діяльності у сфері поводження з РАВ, підвищенню ефективності функціонування системи державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки.

Очікується вдосконалення та систематизація вимог до суб’єктів діяльності у сфері поводження з РАВ із забезпечення ядерної та радіаційної безпеки.

 

 

 

                                                                                                 

    

 

Голова

Держатомрегулювання                                                                         С. Божко