???mainPage???


ПОШУК

Розширений пошук
























Головна » Нормативно-правові акти» Регуляторні акти Держатомрегулювання» Проекти регуляторних актів» пояснювальна записка версія для друку
пояснювальна записка

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту постанови Кабінету Міністрів України

«Про затвердження переліку платних адміністративних послуг, які надаються Державною інспекцією ядерного регулювання»

 

1.     Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку платних адміністративних послуг, які надаються Державною інспекцією ядерного регулювання» розроблено Держатомрегулюванням на виконання  п.2 постанови Кабінету Міністрів України від 05.01.2001 № 33 «Деякі питання надання платних адміністративних послуг» та п.5 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 2009 року N 737 «Про заходи щодо упорядкування адміністративних послуг» відповідно до Законів України  «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» та «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» ( із змінами, внесеними Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» від 11.02.2010 N 1874-VI).

Відповідно до Тимчасового порядку надання адміністративних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2009 р. N 737 «Про заходи щодо упорядкування адміністративних послуг», видача ліцензій, сертифікатів, інших документів  дозвільного характеру належить до адміністративних послуг. Плата за надання таких послуг справляється у розмірі, встановленому з урахуванням економічно обґрунтованих витрат і Методики визначення собівартості платних адміністративних послуг, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2010 р.     N 66.

Відповідно до Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» здійснення діяльності у сфері використання ядерної енергії  на території України базується на дозвільному принципі. Дозвіл на кожен окремий вид діяльності надається лише одним уповноваженим на це органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, а саме Держатомрегулювання, або його територіальним органом –  державною регіональною інспекцією з ядерної та радіаційної безпеки ( стаття 6 Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії»).

Законом України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» ( із змінами, внесеними Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» від 11.02.2010 N 1874-VI) встановлено види діяльності у сфері використання ядерної енергії, здійснення яких можливо лише на підставі документу дозвільного характеру ( ліцензії, сертифікату). Розмір плати за проведення дозвільних процедур у сфері використання ядерної енергії та порядок її справляння встановлюється постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2001 року N 440 «Про затвердження Порядку справляння та розмірів плати за здійснення дозвільних процедур у сфері використання ядерної енергії».

 

2.     Мета і шляхи її досягнення

Проектом постанови затверджується перелік платних адміністративних послуг, які надаються Держатомрегулювання. Оскільки Держатомрегулювання надаються адміністративні послуги, пов’язані із здійсненням дозвільної діяльності у сфері використання ядерної енергії, то до цього переліку платних адміністративних послуг включено видачу ліцензій на: провадження діяльності експлуатуючої організації на окремому етапі життєвого циклу ядерної   установки   або   сховища   для захоронення  радіоактивних  відходів; провадження окремих видів діяльності  у  сфері  використання ядерної енергії; провадження діяльності, пов'язаної із здійсненням персоналом безпосереднього управління реакторною установкою; провадження діяльності посадових осіб експлуатуючої організації, до службових обов’язків яких належить здійснення організаційно-розпорядчих функцій, пов’язаних із забезпеченням ядерної та радіаційної безпеки, а також видачу окремих дозволів на виконання певних видів робіт чи операцій на окремих етапах життєвого циклу ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів, дозволів на перевезення радіоактивних матеріалів та сертифікатів про затвердження у разі перевезення радіоактивних матеріалів.

Повноваження з надання зазначених послуг покладено на Держатомрегулювання відповідно до Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії». В статті 6 Закону зазначено, що свої повноваження Держатомрегулювання здійснює безпосередньо або через свої територіальні органи, а саме  державні регіональні інспекції з ядерної та радіаційної безпеки. Відповідно до «Положення про Державну регіональну інспекцію з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання», затвердженого наказом Держатомрегулювання від 16.10.2007 р. № 139, зареєстрованого в Мін’юсті від 14.11.2007 р. за № 1269/14536,  держінспекції здійснюють ліцензування діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання. Підприємства, які належать до сфери управління Держатомрегулювання не уповноважені на надання адміністративних послуг.

Розмір плати за надання Держатомрегулювання адміністративних послуг, які пов’язані із наданням дозвільних документів у сфері використання ядерної енергії, встановлюється постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2001 року N 440 «Про затвердження Порядку справляння та розмірів плати за здійснення дозвільних процедур у сфері використання ядерної енергії». Відповідно до зазначеної постанови плата за надання зазначених послуг у повному обсязі перераховується одержувачами послуг ( суб’єктами діяльності у сфері використання ядерної енергії) до державного бюджету. Наразі, враховуючи, у тому числі, прийняття Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії», зазначена постанова переглядається в частині перерахунку розмірів плати за надання дозвільних документів з метою приведення їх у відповідність до економічно обґрунтованих витрат. Новий розмір плати розраховано відповідно до Методики визначення собівартості платних адміністративних послуг, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2010 р. № 66.

 

3.     Правові аспекти

У сфері суспільних відносин, що регулюються проектом акта, діють такі закони та інші нормативно-правові акти:

1) Закон України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку»;

2) Закон України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії»;

3) Порядок справляння та розмірів плати за здійснення дозвільних процедур у сфері використання ядерної енергії, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2001 р. N 440;

5) Постанова Кабінету Міністрів України від 17 липня 2009 р. N 737 «Про заходи щодо упорядкування адміністративних послуг»;

6) Постанова Кабінету Міністрів України від 5січня 2001р. № 33 «Деякі питання надання платних адміністративних послуг».

Проект акта не стосується прав та обов'язків громадян.

 

4.     Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту постанови не потребує додаткового фінансування з державного бюджету.

 

5.     Позиція заінтересованих органів

Проект акта потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва, отримання висновку правової експертизи Міністерства юстиції України.

 

6.     Регіональний аспект

Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

7.     Запобігання корупції

У проекті акту відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

 

8.     Громадське обговорення

Проект акта не потребує проведення консультацій з громадськістю.

 

9.     Позиція соціальних партнерів

Положення акта не стосуються соціально-трудової сфери та не потребують узгодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.

 

10.           Прогноз результатів

Прийняття проекту акта буде сприяти відкритості, прозорості та прогнозованості надання адміністративних послуг Держатомрегулюванням.

 

Голова

 

О.Миколайчук

«______»_________________2011